Aproape cinci ani a durat reabilitarea Drumului Județean DJ 203K între comunele Mărăcineni și Vintilă Vodă, punctul Podu Muncii, pe care circulă zilnic mii de mașini.
Modernizarea celor 36 de kilometri de drum județean, a fost extrem de dificilă, fiind considerată una dintre cele importante investiții derulate de Consiliul Județean Buzău, atât sub aspectul perioadei de derulare a lucrărilor, cât și din punct de vedere al sumelor cheltuite.
Din 2018, când a fost dat ordinul de începere a lucrărilor, și până în prezent, au fost emise 10 acte adiționale prin care s-a modificat termenul de execuție. Cauza invocată de constructor: problemele din pandemie, războiul din Ucraina și fenomenele meteo extreme.
Recepția finală a lucrărilor a fost făcută în prezența președintelui Consiliului Județean Buzău, Petre Emanoil Neagu.
La eveniment au fost invitați și primarii comunelor Mărăcineni, Săpoca, Cernătești și Beceni, practic beneficiarii direcți ai acestei importante investiții. Primarul din Săpoca, Iulian Manea, își amintește și acum de perioada în care se lucra pe raza comunei sale, disconfortul creat de șantier fiind unul greu de suportat pentru miile de localnici.
Potrivit unui studiu al Primăriei Mărăcineni, pe acest drum județean, din comunele de pe Valea Slănicului ajung în municipiul Buzău, zilnic, aproximativ 17.000 de autovehicule.
Aproape 93 de milioane de lei a costat reabilitarea tronsonului de drum județean dintre Mărăcineni și Podu Muncii, mare parte din sumă fiind bani europeni.
De proiectarea și execuția lucrării s-a ocupat firma Oyl Company Holding, din Slobozia, aceeași firmă care s-a ocupat de reabilitarea tronsonului de drum județean dintre comunele Robeasca și Vadu Pașii, limită cu drumul european 85.