Polițiștii din Buzău sunt sesizați zilnic cu privire la înșelăciuni în mediul online cu prilejul achiziționării unor bunuri. De regulă, bunurile comandate nu mai ajung, ori sunt de calitate îndoilenică. De asmenea, mai sunt cazuri, mai ales când vorbim de platforme online din Asia, când produsul este achitat dar nu mai ajunge la destinatar.
De cele mai multe ori, aceste situații sunt generate și de superficialitatea cumpărătorilor, care nu respectă reguli elementare de prevenire și siguranță. Deoarece ne aflăm în plină perioadă a ofertelor de Black Friday, cu oferte care mai de care mai tentante, polițiștii le transmit buzoienilor o serie de recomandări.
În ultimii ani, printre cele mai întâlnite fraude online sunt vânzările fictive, adică postarea de anunțuri de vânzare online. În acest mod, ulterior convingerii cumpărătorilor să transfere sumele de bani solicitate, bunurile nu mai ajung la destinație, nefiind livrate.
De asemenea, dacă efectuați cumpărături online, chiar dacă implică un costuri un pic mai mari, este recomandat să folosiți un serviciu cu plata ramburs, în acest mod fiind exclusă aproape total varianta unei înșelăciuni.
Totodată, cumpărătorii pot primi pe email mesaje care par a fi trimise de societăți sau persoane de încredere, însă, în fapt, adresele de email ale expeditorilor sunt modificate, astfel încât să pară că sunt legitime. De asemenea, este indicat să păstrați întotdeauna documentele referitoare la plățile pe care le-ați efectuat online.