Progrese importante pe șantierul autostrăzii A 7 Ploiești-Buzău Tronsonul Mizil – Stâlpu, cel mai avansat

#image_title

Asociaerea româno-bulgară pentru segmentul de autostradă  care pleacă de la granița comunelor Costești și Stâlpu, pare a fi de bun augur întrucât lucrările se mișcă în mare viteză. Cel mai mult s-a lucrat pe tronsonul între Mizil și Stâlpu, pe lotul 2 al autostrăzii.

După mai bine de 7 luni de la demararea lucrărilor pe tronsonul Mizil – Stâlpu, stadiul lucrărilor a depășit  10%, acesta, fiind cel mai avansat dintre toate loturile Autostrăzii A7. Autostrada Ploieşti-Buzău este prima secţiune a Autostrăzii care va asigura legătura dintre Muntenia şi Moldova (A7).

Lucrările pentru construirea primilor 28,35 de kilometri ai Autostrăzii A7, pe lotul Mizil – Stâlpu, din tronsonul Ploieşti – Buzău, au început la jumătatea lunii august 2022.

În tot acest timp edilii celor două comune din Buzău, aflate llângă șantier, Costești și Stâlpu așteaptă cu nerăbdare finalizarea lucrărilor la noua cale rutieră de mare viteză.

”Ne pregătim să atragem cât mai mulți investitori .în anii ce vor veni și așteptăm cu nerăbdarea finalizarea acestui proiect. Timpul va dovedi că autostrada va deveni un motor de dezvoltare pentru toate localitățile pe care le traversează” a declarat Stelian Gioabă, primarul comunei Stâlpu.

La Costești, localitatea aflată la doar 2 milometri de șantier, așteptările sunt la fel de mari. „, Prețul terenurilor este în creștere fiind mult mai atractive pentru investitori. Vom investi și noi în infrastructură, în canalizare și poate și gaze întrucât conducta se află la 100 de metri de noi. Suntem siguri că localitatea noastră se va dezolta și va deveni o zonă metropolitană a municipiului Buzău.” a precizat edilul comunei Costești, Nicolae Gioabă.

Asocierea româno – bulgară SC CONI SRL – TRACE GROUP are la dispoziţie 20 de luni şi peste 1,24 miliarde de lei (fără TVA) pentru a construi acest lot, care include 20 de poduri.

Lotul Mizil – Pietroasele este primul din cele 13 loturi ale A7 (Autostrada Moldova) care vor fi construite între Ploieşti şi Paşcani (320 kilometri) prin finanţare asigurată din PNRR. Contractul pentru construcţia lotului a fost semnat pe 7 iunie.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a transmis spre validare documentaţiile pentru atribuirea contractelor necesare construcţiei celor 3 loturi ale Autostrăzii Bacău-Paşcani, cu o lungime de 77,39 kilometri.

Lotul 1 (30,3 kilometri), cuprins între Săuceşti (Bacău) şi Trifeşti, are o valoare estimată de 2,04 miliarde de lei (fără TVA), execuţia lotului 2 (18,99 kilometri), cuprins între Trifeşti şi Gherăieşti, este estimată la 1,60 miliarde de lei (fără TVA), iar lotul 3 (28,09 kilometri), cuprins între Mirceşti şi Paşcani, are o valoare estimată de 2,21 miliarde de lei (fără TVA).

Constructorii care vor câştiga aceste contracte trebuie să finalizeze lucrările în cel mult 30 de luni, potrivit CNAIR.

Lucrările de pe acest tronos ar putea să fie finalizate în avans, în vara lui 2024 dacă va fi păstrat ritmul actual.

Urmărește-ne pe Google News