Primul lot al autostrăzii A7, dintre Ploieşti şi Buzău, până în 2024. Va avea perdele forestiere și stații de încărcare pentru mașinile electrice

Autostrada A7 Ploieşti-Buzău va urma traseele DN1B şi DN2-E85, şosele europene care traversează localitate după localitate, urmând să deservească şi traficul local.

Acordarea finanţării presupune îndeplinirea câtorva condiţii: componenta verde, ecologică, contractarea lucrărilor până în 2022 şi terminarea acestora până în august 2026.

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, a anunţat vineri că Autostrada A7 va avea staţii de încărcare pentru autovehiculele electrice, perdea forestieră, dar că nu va avea pistă de biciclete.

Pentru a îndeplini condiţia de „Autostradă Verde”, autostrada Moldovei va avea un culoar de expropriere de 100 de metri lăţime (standardul este de 70 metri) pentru ca infrastructura secundară (drumuri tehnologice, laterale etc.) să poată fi transformată în pistă de biciclete, să aibă perdea forestieră și stații de încărcare pentru mașini electrice, potrivit documentației CNAIR consultate de Economedia.ro.

„Autostrada A7 și Banca de Resurse Genetice Vegetale sunt incluse în Planul Național de Reconstrucție și Reziliență. Cele două mari proiecte investiționale de care Buzăul are nevoie pentru a intra în următorii ani în topul județelor dezvoltate sunt acum aproape certitudine. Mai mult, A7 va fi cea mai modernă autostradă din România, cu perdele forestiere și stații electrice de încărcare.Până în 2024 , de la București la Buzău, vom merge pe autostradă.
V-am ținut la curent în toată această perioadă în care ceea ce transmiteam era considerat drept ficțiune. Astăzi, îndrăznim să sperăm la realitate. Este meritul unei echipe constituite la CNAIR din care mă bucur că fac parte.
De altfel, despre această echipă, despre cei care au sprijinit și s-au bătut cu adevarat ca acest proiect să prindă viață, se va vorbi, cu siguranță, la momentul finalizării. Dacă nu o vor face ei, o voi face eu. Sunt profesioniști,sunt și politicieni, care merită ca dumneavoastră să știți asta. În ceea ce privește Banca de Gene, propunerea de finanțare prin PNRR pleacă spre Bruxelles cu un program de investiții de 30 milioane de euro.
#politicapentrucomunitate
” a transmis senatorul PNL de Buzău, Vlad Pufu, într-o postare pe Facebook.

Un alt element în premieră pentru o autostradă se referă la numărul mare al nodurilor rutiere.

De exemplu, pentru primul lot – cel dintre Ploieşti şi Buzău, în lungime de 63 de kilometri – vor fi şase noduri, deci câte unul, în medie, la 10 kilometri.

Nodurile asigură mobilitatea şi conexiunea cu A 3, Drumurile Naţionale şi judeţene la Dumbrava, Albeşti – Paleologu şi Baba Ana, lângă Mizil, în judeţul Prahova, respectiv Sărata, Spătaru şi zona de Sud a municipiului Buzău, la intersecţia cu DN 2 B spre Brăila, pentru judeţul Buzău.

„A7 este principalul proiect. Ministrul Transporturilor m-a asigurat că proiectele sunt mature și că putem avea gata tronsoane din A7 până în august 2026, data-limită”, a declarat ministrul Cristian Ghinea pentru Economedia.ro

Deși autostrada A7 Ploieşti-Paşcani nu va avea piste de biciclete, aşa cum cere programul UE
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, precizează, că vor exista piste de biciclete pe alte rute.

”Vreau să clarific că nu vom construi piste de biciclete de-a lungul autostrăzilor. Există în PNRR un program de dezvoltare de drumuri velo (până la 3000km de rețea), într-adevăr, dar acestea vor fi pe rute mai prietenoase pentru plimbare/deplasare în aer liber, decât lângă drumurile de mare viteză. Autostrăzile, precum A7, vor avea, în schimb, perdele forestiere de-a lungul lor, precum și stații de încărcare pentru mașini electrice în parcări și centrele de întreținere, ambele prinse încă din faza de proiect tehnic”, a precizat ministrul Drulă pentru sursa citată.

De menţionat că A7 este primul drum de mare viteză prevăzut din proiect cu perdele forestiere.

Rolul acestora este acela de reducere a costurilor şi poluării la deszăpezire.