Buzoienii vor putea circula cu autobuzele Trans Bus, plătind la schimb cu PET-uri și doze de aluminiu folosite. Initiativa are loc în cadrul Caravanei Schimbă PET-ul cu biletul, dezvoltată pentru prima dată în România de Asociația Act for Tomorrow și Kaufland România.
Acțiunea are loc în contextul programului Vinerea Verde, lansat de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor.
Inițiatorii acestei campanii au decis să facă un pas înainte către un viitor sustenabil, prin extinderea ei în această toamnă și în alte orașe din România.
În Buzău, campania se va realiza în data de 8 octombrie, în intervalul orar 08:00-16:00, în toate parcările magazinelor Kaufland din Buzău.
Cei dornici să participe trebuie să aibă la ei 5 deșeuri (PET-uri, doze de aluminiu, sticlă) și să le introducă în aparatele automate de colectare Tomra, puse la dispoziție de Kaufland România.
În urma acestui proces, pentru cei ce au colectat deșeurile separat, automatele vor elibera un cupon în baza căruia se poate primi biletul pentru mijloace de transport în comun, valabil pe două călătorii, de la voluntarii prezenți la fiecare punct de colectare.
Aparatele de colectare Tomra vor fi amplasate pe Kaufland Unirii (Bulevardul Unirii 1) și Kaufland (str. Frăsinet 15).
„Încă de la lansarea campaniei „Românii au nevoie de astfel de inițiative, care le oferă șansa de a deveni ei înșiși parte din schimbarea pe care ne-o dorim în societate.” a declarat Andrei Coșuleanu, Președinte Asociației Act for Tomorrow.
Extinderea campaniei este posibilă deoarece, începând cu 1 septembrie, toate magazinele Kaufland din țară dispun de infrastructuri de reciclare de tip self-service pentru trei tipuri de ambalaje: PET-uri (cu volum de până la 3 litri), sticlă și doze de aluminiu (cu volum de până la 1 litru), Kaufland devenind astfel primul retailer din România, care oferă o rețea de automate de reciclare în toate orașele. În plus, în cadrul campaniei „Consumul excesiv de ambalaje dăunează grav comunității”,
Kaufland recompensează toți consumatorii care vor adopta un comportament ecologic. Astfel că, la fiecare 5 ambalaje reciclate la automatele de reciclare, consumatorii primesc cupoane de 20% reducere, pentru o anumită categorie de produse ce se actualizează lunar cu sprijinul furnizorilor.
Costul biletelor este suportat integral de către principalul partener privat al acestei campanii – Kaufland România.
Toate PET-urile colectate în cadrul campaniei vor fi transmise către fabricile de reciclare, unde vor fi transformate în noi resurse.
Caravana Schimbă PET-ul cu biletul este o continuare a inițiativei inedite „Schimbă PET-ul cu biletul”, lansată la începutul acestei veri în Constanța, în premieră în România, ea având, atât obiectivul încurajării folosirii transportului public, cât și de a promova colectarea și reciclarea deșeurilor care, pe lângă faptul că vor fi transformate în noi resurse, în acest context facilitează și accesul locuitorilor la transportul public.
Campania „Schimbă PET-ul cu biletul” are două obiective principale: încurajarea folosirii transportului public, cât și promovarea colectării și reciclării deșeurilor care, pe lângă faptul că vor fi transformate în noi resurse, în acest context facilitează și accesul locuitorilor la transportul public Fiecare pasager care alege deplasarea cu mijloacele de transport în comun, în defavoarea mașinii personale, consumă cu 114 grame dioxid de carbon mai puțin pentru fiecare kilometru parcurs.
Totodată, campania face parte și din Programul Național Vinerea Verde, inițiat de Ministerul Mediului, o inițiativă menită să reducă poluarea cauzată de transportul cu mașinile personale în marile orașe, prin care toți cetățenii sunt încurajați să utilizeze transportul alternativ pentru deplasarea la și de la serviciu.