Autobuzele Trans Bus vor continua să ajungă pe rutele din mediul rural, doar cu ajutorul financiar al primăriilor din fiecare comună 

Primăria Buzău nu mai poate subvenționa transportul în comun către cele 48 de localități învecinate, arondate la Trans Bus, din cauza impactului financiar negativ, generat de criza Covid-19. Pentru a reduce cheltuielile, societatea de transport în comun ar putea înjumătăți cursele în afara municipiului.

Pentru a opri pierderile generate de pandemie, edilul-șef Constantin Toma a identificat ca soluție salvatoare reducerea la jumătate a numărului de curse atât din municipiul Buzău cât și în județ.

Primăria Buzău va încasa în 2021 cu 6 milioane de euro mai puțin decât în 2020, acesta fiimd și motivul pentru care nu se mai poate plăti subvenția transportului public în comun, la nivelul anului trecut. ”Suntem nevoiți, în aceste condiții, să reducem din cheltuieli peste tot. În privința transportului, Primăria Buzău nu-și mai permite să suporte subvenționarea transportului către cele 47 de localități învecinate orașului”, la postul local Focus TV, Constantin Toma, primarul municipiului Buzău.

Primarul propune reducerea curselor pe timpul zilei, cănd numătul de călători este mai redus ”Vom asigura, cu prioritate, la primele ore, autobuze, iar în timpul zilei vor fi mult mai puține autobuze. Am luat această decizie pentru că subvenția pentru TransBus este foarte mare și în condițiile în care, în timpul pandemiei, noi mergem cu autobuzele, chiar și la ore de vârf, păstrând distanța socială, s-au micșorat foarte mult încasările”, a anunțat Constantin Toma la postul local de televiziune.

Autobuzele TransBus vor continua să ajungă pe rutele din mediul rural, doar cu ajutorul financiar al primăriilor din comunele Mărăcineni, Săpoca, Cernătești, Vadu Pașii, Gălbinași, Țintești, Smeeni, Stâlpu, Merei, Vernești și Tisău, arondate Asociației ADI Buzău-Mărăcineni..