Buzoienii spun NU sedentarismului! Trei exerciții fizice pentru brațe puternice de făcut acasă

44

Pentru că sălile de sport din Buzău sunt, deocamdată, închise, iubitorii de mișcare sunt nevoiți să se rezume la exercițiile fizice realizate în liniștea și confortul propriei locuințe. Mai câștigați sunt cei care beneficiază de curte sau de terase spațioase, unde pot crea combinații de elemente mai complicate, pot alerga și chiar instala aparate similare celor de la sala de forță. Vestea bună e că nu ai nevoie de spațiu prea mare dacă ești hotărât să nu te lași pradă sedentarismului.

Dacă dorești să-ți lucrezi anumite grupe de mușchi, cum obișnuiai să o faci când treceai pragul sălii de fitness, ei bine, află că poți face asta și acasă. Trebuie doar să ai accesoriile adecvate, un minimum de echipament, o saltea potrivită activităților sportive, apă pentru a te hidrata și, bineînțeles, voință și determinare. Cu un obiectiv bine fixat în minte – fie că îți dorești picioare mai suple, fie un abdomen cu pătrățele sau brațe tonifiate – mișcarea zilnică devine o reală plăcere, chiar și atunci când este practicată acasă. Pentru și mai multe idei de antrenamente indoor, acest articol îți poate fi de ajutor.

Iată 3 exerciții esențiale pentru brațe sculptate pe care și tu le poți încerca acasă, fără probleme:

De reținut: aceste exerciții fizice pot fi efectuate atât de femei, cât și de bărbați. În cazul greutăților/ganterelor utilizate, poate fi crescut atât numărul de kilograme, cât și cel al repetărilor sau chiar frecvența antrenamentelor.

  1.       Flotările clasice mereu își vor demonstra eficiența

Realizate corect, flotările clasice nu reprezintă un exercițiu învechit, ci unul dovedit a fi energizant și util pentru brațe. Menține corpul cât mai drept, îndoaie coatele astfel încât să formezi un unghi de aproape 90 de grade atunci când execuți mișcarea. Nu ai nevoie de un antrenament în avans, doar de o încălzire de 10 minute. 

În ceea ce privește echipamentul, poți alege unul lejer, format din pantaloni de trening sau șort plus maiou sau tricou. Salteaua nu este obligatorie, dar dacă există, e foarte bine. Flotările pot fi integrate și în antrenamentele cu propria greutate destinate întregii musculaturi, alături de exercițiile pentru picioare, fese, abdomen.

  1.       Exercițiile cu gantere și haltere

În această situație, este indicat să ai cel puțin două seturi de gantere cu greutăți diferite sau haltere – bare de lucru versatile, pe care poți adăuga discuri, în funcție de gradul de dificultate al exercițiului ales. Poți arunca o privire aici pentru a vedea o gamă completă și utilă de modele diverse care-ți pot fi de folos.

Unul dintre exercițiile cu gantere preferate în special de doamnele și domnișoarele care își doresc brațe frumoase este cel pentru triceps: cu picioarele drepte și depărtate până la nivelul umerilor, ridică o ganteră, ținută cu ambele mâini, și mișcă antebrațele până după cap. Repetă mișcarea de 20 de ori, ia o pauză scurtă și reia setul. Efectuate de 2-3 ori/săptămână, aceste scurte antrenamente îți vor remodela complet mâinile, oferindu-le o musculatură puternică și un contur apreciat.

  1.       Flotările ”la scaun”

În mod normal, acestea poartă denumirea de flotări la bancă, însă câți dintre cei care-și doresc să facă sport acasă au și o bancă specială? Și cum în fiecare locuință se găsește cel puțin un scaun, flotări ”la scaun” pare un nume mai potrivit în această situație. 

Ce ai de făcut: asigură-te că scaunul nu se va dezechilibra; stai cu spatele în fața lui, cu podurile palmelor sprijinite de acesta și brațele întinse, începe să faci flotări, coborând corpul spre podea, astfel încât coatele să creeze un unghi de circa 90 de grade. Nu uita să ții spatele drept. La revenire, îndreaptă coatele. Realizând câte 3 seturi/sesiune de lucru, a câte 15 – 20 de repetări, mușchii brațelor vor fi intens lucrați, iar rezultatele nu vor întârzia să apară.

Indiferent de situațiile apărute la nivel național sau chiar global, nu exclude sportul din viața ta. Alături de o alimentație cât mai sănătoasă, de o gândire pozitivă și de un focus centrat pe emoții, mișcarea rămâne un aliat de nădejde către dobândirea stării de bine, în orice context.  

Sursă foto: Shutterstock.com