Restricţii de tonaj pe DN 10. Parapete de beton au fost amplasate în capetele viaductului Giurca

Viaductele din zona barajului Siriu au început să cedeze rând pe rând, şi, deşi au fost impuse restricţii de tonaj, acestea nu au fost respectate mai deloc, astfel că degradările s-au accentuat şi mai tare. DN 10 Buzău – Braşov, considerat unul dintre cele mai spectaculoase drumuri din ţară, este aproape blocat, din cauza unor noi restricţii de tonaj pe un viaduct extrem de deteriorat.

Zilele trecute, angajaţii secţiei de drumuri naţionale din Buzău, care administrează respectivul sector al DN 10, au decis să ia măsuri radicale, astfel că au montat la capetele viaductului Giurca parapete de beton. Totodată, au adus şi bucăţi de stânci, astfel încât să-i oprească şi şoferii de camioane care vor cu orice chip să îşi scurteze calea şi să tranziteze DN 10.

Potrivit Prefecturii, în ceea ce priveşte viaductul Giurca, aflat într-o stare avansată de degradare şi unde anul trecut s-au produs două avarii grave ale suprafeţei de rulare, după inspecţia efectuată la acest obiectiv, prefectul Carmen Ichim a convocat o şedinţă extraordinară a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Buzău în cadrul căreia s-a hotărât demararea lucrărilor de reparaţii definitive în regim de urgenţă la acest obiectiv.

Pe durata execuţiei lucrărilor, pentru siguranţa viaductului şi a participanţilor la trafic, urmează să se menţină restricţia de 3,5 tone, iar circulaţia rutieră se va desfăşura pe o singură bandă de mers cu lăţimea de 2,25 m şi o zonă de siguranţă de 0,5 m, până la data de 20 iunie 2019.

După această dată, circulaţia se va desfăşura pe o bandă de mers cu lăţimea de 2,25 m, cu o zonă de siguranţă de 0,25 m. Pe parcursul lucrărilor, echipaje ale IPJ Buzău vor supraveghea respectarea restricţiilor impuse.

La km 86+300, în apropiere de viaductul Stânca Teherău, unde jumătate din carosabil s-a surpat în urma unei alunecări de teren, aceeaşi firmă care a realizat copertina de beton ce protejează DN 10 de căderile de pietre din zona situată în amonte de barajul Siriu, precum şi reparaţiile din zona Măgura, urmează să efectueze 42 de foraje pentru turnarea unor piloţi din beton armat în vederea consolidării versantului, să realizeze un şanţ pentru captarea apelor pluviale şi o subtraversare a şoselei pentru drenarea acestora şi, în final, să asfalteze drumul pe tronsonul consolidat şi să monteze parapeţi metalici.

Urmărește-ne pe Google News