A fost desemnat proiectantul șoselei de mare viteză ce va lega sudul de Moldova. Va stabili dacă prin Buzău va trece un drum expres sau o autostradă

A fost semnat contractul ce presupune efectuaraea studiului de fezabilitate şi a proiectării celor două tronsoane, Ploiesti – Buzău şi Buzău – Focşani. Proiectantul va stabili și tipul șoselei, drum expres sau autostradă.

* Lucrările ar putea începe însă de abia peste 3 ani şi s-ar putea finaliza în 2025.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunţat că a semnat contractele de servicii “Elaborare Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Ploieşti – Buzău” şi “Elaborare Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Buzău – Focşani” cu firma Consitrans.

”Obiectul contractelor constă în prestarea de activităţi şi servicii pentru Elaborarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic pentru <Drum de mare viteză Ploieşti – Buzău> şi <Drum de mare viteză Buzău – Focşani>, pregătirea documentaţiei de atribuire pentru execuţia lucrărilor, precum şi asigurarea asistenţei pentru susţinerea aplicaţiei de finanţare şi asigurarea asistenţei pe durata desfăşurării procedurii de achiziţie publică pentru execuţia lucrărilor, în conformitate cu caietul de sarcini şi cu respectarea legislaţiei în vigoare”, se arată într-un comunicat de presă emis de CNAIR.

Preţul contractelor este de 12,278 milioane de lei, fără TVA, pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic pentru drumul de mare viteză Ploieşti – Buzău şi de 13,933 milioane de lei, fără TVA, pentru Buzău – Focşani.

Durata de prestare a serviciilor este de 24 luni de la data de începere a contractului. Sursa de finanţare a contractelor este atat de la Uniunea Europeană, cat şi de bugetul de stat.

Din păcate, chiar şi în cazul în care nu ar exista piedici birocratice, un drum expres sau o autostradă care să lege oraşele Ploieşti, Buzău şi Focşani nu va fi gata mai repede de 2025, spun reprezentanţii CNAIR.

În această fază, proiectantul va stabili și tipul șoselei, drum expres sau autostradă. Drumul expres este o şosea cu patru benzi pe care, în principiu, sensul de mers poate fi alternat în funcţie de dimensiunile traficului auto, pe când o autostradă presupune cel puţin două benzi pe sens, benzi de urgenţă, precum şi spaţii de demarcare pe mijloc.

Un drum expres nu are benzi de urgenţă sau spaţii de demarcare şi are un cost cu circa 30% mai mic decât autostrăzile, lăsând posibilitatea să fie transformate în autostradă în timp, în funcţie de trafic.

În total, drumul de mare viteză „Ploieşti-Buzău-Focşani-Bacău-Paşcani” va costa cel putin 1,5 miliarde de euro, bani alocați de Uniunea Europeană, prin Programul Operațional de Mare Infrastructură 2014 – 2020.

Cu o lungime totală de peste 330 km, drumul expres Muntenia – Moldova ar trebui să preia traficul rutier de pe DN 2 E85, unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului la nivel național, dar și foarte multe accidente rutiere, fiind denumită “şoseaua morţii”.