Traficul auto între București și Moldova ar putea fi deviat pe un pod militar de pontoane

Se anunţă opt luni de calvar pentru şoferii nevoiţi să tranziteze podul de la Mărăcineni care leagă Muntenia de Moldova. Firma desemnată să reabiliteze podul metalic a anunţat că închide traficul din luna martie, iar întregul flux va fi preluat de al doilea pod, cu câte o bandă pe sens.

19 martie este data anunţată de autorităţi pentru închiderea traficului pe podul metalic de la Mărăcineni, care leaga Muntenia de Moldova.

Firma care va executa lucrările de reparaţii la pod s-a adresat deja Inspectoratului de Poliţie, care şi-a dat acordul pentru închiderea traficului, iar acum aşteaptă avizul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru startul lucrărilor la nivelul carosabilului.

”Se cer în plus două semafoare, la cele două capete ale podului. Unul trebuie să le permită accesul pe pod celor de pe Valea Slănicului. Atunci vor avea roşu cei care vin dinspre Rm. Sărat. Le fel şi la celălalt capăt. Când au verde cei care vin dinspre Şoseaua de Centură vor avea roşu cei care vin dinspre oraş. Refacem acum documentaţia, luăm avizele necesare ca să depunem din nou actele la Bucureşti”, a declarat Vasile Ionaşcu, şeful de şantier.

De la data preconizată, până la toamnă, tot traficul rutier va fi preluat de către cel de-al doilea pod, din aval, care are o singură bandă pe sens. Autorităţile îşi fac griji că, mai ales în zilele cu valori mari de trafic, vinerea sau lunea, traficul va fi paralizat.

Pentru a nu bloca traficul pe o rută importantă, autorităţile au în calcul o alternativă. Dacă, imediat după ce se va închide podul se vor forma coloane de maşini în care vor fi prinse şi ambulanţele şi pompierii, se va declara situaţie de urgenţă. Imediat va fi convocat comitetul pentru situaţii de urgenţă care va decide realizarea în regim de urgenţă a unui pod de pontoane.

„Dacă va fi necesar, se va face podul de pontoane. Dar să vedem mai întâi cum va fi atunci, când se va închide”, a spus Petre Emanoil Neagu, şeful CJ Buzău.

Podul de pontoane ar urma să fie realizat de unitatea militară de geniu, care are baza chiar la Mărăcineni. Câteva zile ar dura montarea lui şi va face legătura între Şoseaua de Centură şi DJ203K, în dreptul Poliţiei Mărăcineni, existând drumuri de acces în stare foarte bună până la ambele capete ale podului.

Podul metalic de la Mărăcineni, construit în 1932, se află, de mai mulţi ani, într-o avansată stare de degradare. Porţiune din Drumul European 85, cea mai importantă conexiune rutieră între Muntenia şi Moldova, podul a fost avariat grav la inundaţiile din vara anului 2005, şi în consecinţă a fost partial demolat şi reconstruit până în luna noiembrie a aceluiaşi an.

Urmărește-ne pe Google News