De ce nu mai oprește trenul în orașul Pogoanele

În sud-estul județului Buzău de un an nu mai oprește niciun tren de călători, ”din cauza unor înțelegeri oculte dintre CFR Călători și Ministerul Transporturilor”. Așa sună acuzațiile lansate de un senator buzoian care a transmis în parlament situația care afectează 30.000 de de buzoieni din orașul Pogoanele și comunele învecinate.

Încă de la începutul sesiunii parlamentare de toamnă, senatorul Dorin Bădulescu s-a adresat cu o interpelare Ministrului Transporturilor reclamând problema ivită. I s-a răspuns că ”în conformitate cu HG 177/2014, secșia Făurei – Urziceni face parte din categoria infrastructurii neinteroperabile”.

Aflăm din răspunsul Ministerului că după data de 11 decembrie 2016 operatorii CFR Călători și SC Transferoviar Călători SRL au mutat circulația trenurilor pe ruta București – Galați prin Buzău iar pe Urziceni – Făurei nu a mai circulat niciun tren.

De atunci, CFR SA nu a stat degeaba. Ar fi oferit în mod repetat capacitățile de circulație disponibile, ultima ofertă fiind în 25 iulie 2017, însă niciun operator nu si-a exprimat disponibilitatea de a prelua traficul de călători, după cu se arată în răspunsul la interpelarea parlamentarului buzoian.

Acest traseu a făcut obiectul unui contract care s-a reziliat și secția a reintrat în administrarea companiei începand cu 10 iunie 2017. Următoarea licitație este prevăzută pentru data de 2 octombrie 2017.

Parlamentarul buzoian a considerat că răspunsul oficialilor este total nesatisfăcător. ”CFR Călători avea obligația după părerea mea să asigure pachetul minim social pentru secțiile neinteroperabile, ceea ce presupunea ca traficul, fie și unul minimal să nu fie sistat complet. Lipsa vreunui tren pe această rută nu este posibilă decât printr-o înțelegere ocultă între Minister și CFR Călători. Cum s-a petrecut acest lucru? Simplu: unii s-au făcut că uită de traseul complet la semnarea contractului, iar ceilalți că nu observă”, a scris Dorin Bădulescu pe Facebook.

Stațiile din orașul Pogoanele și comunele din zonă au rămas funcționale însă doar ca adăposturi pentru angajații de la CFR infrastructură. Pe acolo mai trec doar marfare, din când în când iar locuitorii sunt extrem de nemulțumiți pentru că sunt nevoiți acum să meargă până la Buzău ca să ia trenul către București.

Urmărește-ne pe Google News